Przedstawiamy naszą subiektywną listę pięciu najciekawszych dyskusji i wystąpień podczas kongresu Impact mobility rEVolution’19, który odbędzie się w Katowicach w dniach 9-10 października 2019 roku.
1. Dyskusja pt. „Green Revolution”, Henrik Fisker, Jadwiga Emilewicz (środa, 9.10., godz. 11:15) – Henrik Fisker to pochodzący z Danii przedsiębiorca i projektant, który zaangażowany był w tworzenie takich samochodów, jak BMW Z8, Aston Martin DB9, Aston Martin V8 Vantage, czy Artega GT.
Za jego największe dzieło można jednak założyć założoną w 2007 roku w Kalifornii markę Fisker – pierwszego na świecie producenta luksusowych samochodów napędzanych z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii. Na kongresie Henrik Fisker będzie dyskutował na temat „zielonej rewolucji” z polską minister przedsiębiorczości i technologii Jadwigą Emilewicz.
2. Keynote pt. „eHighway – rewolucja w zeroemisyjnym transporcie drogowym”, Gerrit Stumpe (środa, 9.10., godz. 16:10) – odpowiedzialny za rozwój w dziale Siemensa Mobility eHighway Gerrit Strumpe opowie o jednym z najnowszych i przełomowych projektów jego firmy – „elektrycznej autostradzie” otwartej w maju tego roku w okolicach niemieckiego Frankfurtu nad Menem.
Autostrada, pozwalająca elektrycznym samochodom ciężarowym na ładowanie w ruchu i osiąganie prędkości maksymalnych rzędu 90 km/h. Testy projektu zakończą się w 2022 roku.
>>> Czytaj więcej na ten temat: Niemcy otworzyli pierwszą „elektryczną autostradę”
3. Dyskusja: „Raport nt. transportu niskoemisyjnego – wzrost, trendy i prognozy”, Mirosław Michna, Łukasz Karpiesiuk, Jakub Faryś (środa, 9.10., godz. 17:25) – dyskusja poprzedzona będzie przedstawieniem raportu dot. transportu niskoemisyjnego, który zaprezentują Mirosław Michna z firmy KPMG, oraz Łukasz Karpiesiuk, partner w kancelarii prawnej Spaczyński, Szczepaniak i Wspólnicy (SSW).
Po przedstawieniu raportu wspólnie z Jakubem Farysiem z Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego zastanowią się nad przyszłością i ścieżkami rozwoju „zielonego” transportu.
>>> Czytaj więcej: W Polsce jest 700 stacji do ładowania pojazdów elektrycznych, a za rok powinno być 10x tyle. Dlaczego ich budowa idzie tak wolno?
4. Keynote pt. „Formuła E jako pole doświadczalne dla technologii elektrycznych”, Allan McNish (czwartek, 10.10., godz. 10:20) – o roli i przyszłości jednej z najbardziej prężnie rozwijających się i najmłodszych dyscyplin sportu motorowego opowie Allan McNish, szkocki kierowca wyścigowy, były zawodnik Formuły 1 i dwukrotny zwycięzca słynnego wyścigu 24h Le Mans.
Od 2015 roku McNish, który swoje sukcesy odnosił m.in. za kierownicą samochodów Audi, jest odpowiedzialny w tej firmie za rozwój całej sekcji sportowej. Do jego obowiązków należało także przygotowanie zespołu Audi do udziału w serii wyścigów bolidów napędzanych silnikami elektrycznymi – Formuły E.
5. Dyskusja pt. „Elektromobilność jako trend globalny – czy Polska na nim wygra?”, Mirosław Michna, Krzysztof Bolesta (czwartek, 10.10., godz. 14:35) – wspomniany już wcześniej Mirosław Michna z KPMG, oraz Krzysztof Bolesta z Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych zastanowią się nad tym, czy Polska, która nie zbudowała w XX wieku swojej silnej marki w przemyśle motoryzacyjnym, może zyskać na zwrocie w kierunku motoryzacji opartej o odnawialne źródła energii, oraz jakie konkretnie korzyści może nam przynieść popularyzacja elektromobliności.
Czytaj też: