Współpraca z pierwszą rakietą świata – Igą Świątek przyniosła Powszechnemu Zakładowi Ubezpieczeń (PZU) przeszło 115 mln zł ekwiwalentu reklamowego w 2022 r.
– Agencja badawcza Sponsoring Insight wyliczyła, że od stycznia do grudnia 2022 roku w mediach ukazało się niemal 40 tys. materiałów, w których pojawiła się Iga Świątek eksponująca markę PZU. Przekłada się to na przeszło 115 mln zł ekwiwalentu reklamowego. To niemal trzy razy więcej niż w roku ubiegłym – czytamy w komunikacie.
Ekwiwalent reklamowy to wskaźnik kwoty, którą otrzymałoby PZU, gdyby współpraca była reklamą. Jest stosowany jako indeks oceny efektywności działań PR.
– Wartość ekwiwalentu reklamowego, jaki w tym roku wypracowała dla PZU Iga Świątek, jest efektem jej wspaniałych osiągnięć podczas turniejów. Jej obecność w gronie najlepszych sportowców przyczynia się do dużej ekspozycji i zasięgu marki PZU, nie tylko w Polsce i Europie, gdzie działamy biznesowo, lecz także na całym świecie. Jesteśmy dumni, że Iga jest tak znakomitą ambasadorką Polski. Jej dokonania sportowe, styl gry oraz postawa poza kortem pokazują dojrzałość i odpowiedzialność tej młodej zawodniczki. Doceniamy, że Iga wykorzystuje swój autorytet, angażując się w sprawy o znaczeniu uniwersalnym, a także promuje sport wśród dzieci i młodzieży, m.in. w ramach programu Dobra Drużyna PZU – skomentowała prezes PZU Beata Kozłowska-Chyła, cytowana w komunikacie.
Iga Świątek od 41 tygodni zajmuje pierwsze miejsce w rankingu WTA. W 2022 roku wygrała 8 turniejów, w tym dwa wielkoszlemowe (Rolanda Garrosa i US Open). Może również pochwalić się 67 wygranymi meczami oraz serią 37 zwycięstw z rzędu, czego w tym stuleciu jeszcze nie udało się dokonać żadnej zawodniczce, podkreślono w informacji.
Od czerwca 2021 roku Iga Świątek jest kapitanem i ambasadorką Dobrej Drużyny PZU, czyli programu promującego aktywność fizyczną wśród dzieci i młodzieży, do którego dołączyło już ponad 70 tys. młodych zawodników z całej Polsce, podało także PZU.
Grupa PZU jest największą instytucją finansową w Europie Środkowo-Wschodniej. Wartość jej skonsolidowanych aktywów wyniosła 402 mld zł w 2021 r. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.