W trakcie pierwszego weekendu igrzysk małe firmy w Paryżu odnotowały 26 proc. wzrost sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku, wylicza Visa.
Handel w Paryżu poszedł wyraźnie w górę podczas Igrzysk Olimpijskich. Tak wynika z danych opublikowanych przez Visa, która jest oficjalnym partnerem płatniczym i technologicznym Igrzysk Olimpijskich oraz Paralimpijskich.
Według danych Visa, szczególnie duży wzrost odnotowały sektory takie jak: teatry i muzea (wzrost o 159 proc.), sprzedaż żywności i artykułów spożywczych (42 proc.), restauracje (36 proc.), handel detaliczny (21 proc.) i sektor rozrywki (18 proc.)
Najwięcej wydatków pochodziło od amerykańskich posiadaczy kart Visa (29 proc.). Znaczne wzrosty odnotowano również wśród brazylijskich (+33 proc.) i japońskich (+129 proc.) klientów operatora.
Zobacz też: Igrzyska Olimpijskie w Paryżu z mniejszym rozmachem. Tyle będzie kosztować ich organizacja
Wzrost liczby turystów w Paryżu
Dane Visa wskazują również na 39 procentowy wzrost rezerwacji lotów do Paryża w okresie poprzedzającym Igrzyska Olimpijskie i Paralimpijskie Paryż 2024 w porównaniu z tym samym okresem w 2023 roku. Liczba podróżujących do Paryża wśród turystów poniżej 35 roku życia wzrosła o 120 proc. rok do roku.
Największy wzrost liczby podróży odnotowano wśród turystów ze Stanów Zjednoczonych (+64 proc.), Niemiec (+61 proc.) i Hiszpanii (+27 proc.). Wzrosła również liczba podróży do miast goszczących wydarzenia olimpijskie poza Paryżem, takich jak Saint-Etienne (+214 proc.), Lille (+100 proc.) i Marsylia (+38 proc.).
Czytaj także:
- Czy Igrzyska Olimpijskie mogą być neutralne politycznie? Sportowcom czasem trudno się odciąć
- Europa zwiększa wydatki na cyberbezpieczeństwo. Jednym z powodów są igrzyska olimpijskie
- Igrzyska Olimpijskie w Paryżu z mniejszym rozmachem. Tyle będzie kosztować ich organizacja