Japoński producent z branży motoryacyjnej Toyota i chiński koncern BYD wspólnie uruchomią ośrodek badań i rozwoju (R&D) nad bateriami do samochodów elektrycznych (BEV). Nowa firma skupi się także na opracowaniu samochodów elektrycznych nowej generacji, w tym platform i kluczowych części.
Ośrodek R&D powstanie w 2020 roku w Chinach, a Toyota i BYD wniosą po 50 proc. kapitału. Zespół zostanie skompletowany z inżynierów Toyoty i BYD, zatrudnionych obecnie w innych ośrodkach rozwojowych obu koncernów.
„Chcemy połączyć możliwości BYD w kwestii budowy samochodów elektrycznych oraz naszą konkurencyjność na rynku BEV z wysoką jakością oraz technologiami bezpieczeństwa Toyoty, by wprowadzić na rynek najlepsze samochody elektryczne tak szybko jak to możliwe” – powiedział Lian Yu-bo, starszy wiceprezydent BYD.
W ramach nowej firmy R&D Toyota i BYD będą wspólnie opracowywać samochody elektryczne przeznaczone na rynek chiński.
Firma BYD została założona w 1995 roku jako producent baterii i z czasem rozwinęła się w dostawcę kompleksowych rozwiązań energetycznych, w tym zelektryfikowanych samochodów i dużych magazynów energii.
Koncern produkuje kluczowe elementy do zelektryfikowanych aut, takie jak baterie, silniki elektryczne i elektronika do zarządzania energią w samochodzie. W 2008 roku BYD stał się pierwszym na świecie producentem hybryd plug-in (PHEV). Od 2015 roku przez cztery lata z rzędu producent ten sprzedawał najwięcej samochodów o napędzie akumulatorowym (BEV) i PHEV na świecie.
Tymczasem Toyota jest pierwszym na świecie producentem samochodów, który wypuścił na rynek produkowany na masową skalę model samochodu z napędem hybrydowym – w 1997 roku firma udostępniła do sprzedaży Priusa.
>> Toyota zainwestuje 2 mld zł w podwojenie produkcji napędów hybrydowych w Polsce
>> Toyota Mirai – firma oficjalnie prezentuje koncepcję nowej generacji wodorowego auta