Nowy pociąg elektryczny od Stadlera wkrótce zastąpi w jednym z niemieckich landów pociągi napędzane silnikiem spalinowym. Pociągi są innowacyjne – ładują się w elektrycznym punkcie ładowania na peronie, a następnie są w stanie poruszać się po niezelektryfikowanej linii, informuje Handelsblatt.
Jest to możliwe dzięki temu, że pociągu mają zainstalowaną w lokomotywie baterię – takie rozwiązanie od niedawna jest stosowane przez producentów lokomotyw, takich jak szwajcarska firma Stadler. Stadler przebudował swój model pociągu Flirt, który jest już eksploatowany na całym świecie w 1600 egzemplarzach.
Do tej pory był to pociąg wyłącznie o napędzie spalinowym albo poruszający się dzięki zelektryfikowanej trakcji. Teraz zyskał baterię.
W ciągu najbliższych 3 lat pociągi Stadlera zastąpią prawie całą flotę pociągów o napędzie spalinowym na bocznych liniach (ang. branch line) w landzie Schleswig-Holstein. Stadler i Nahverkehrsverbund Schleswig Holstein (landowa organizacja komunikacji lokalnej) podpisały w tym tygodniu umowę na 55 wagonów bezprzewodowych.
>>>Czytaj też: Polska staje się hubem produkcyjnym baterii do pojazdów elektrycznych w Europie. Chiny zaczynają to dostrzegać