Koncern motoryzacyjny Volvo Cars ogłosił wzrost sprzedaży o 10,2 proc. w sierpniu 2019 w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku, pisze Manufacturing Global.
Wzrost popytu na pojazdy marki jest efektem dużej popularności przede wszystkim modeli z segmentu SUV – XC40, XC60 oraz XC90 – a także sedana S60, kombi V60 i modelu V60 Cross Country.
Sumaryczna sprzedaż samochodów Volvo w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Europie w sierpniu wyniosła 47796 egzemplarzy.
Z kolei w okresie między styczniem a sierpniem 2019 koncern sprzedał w sumie 443168 pojazdów – o 7,6 proc. więcej, niż w tym samym okresie w 2018 roku.
Sprzedaż aut Volvo w Europie w sierpniu wyniosła 16639 sztuk, co stanowi wzrost o 11,5 proc. w stosunku do 2018 roku.
Trzema największymi rynkami zbytu marki w regionie są Szwecja, Wielka Brytania i Niemcy, gdzie firma zanotowała w zeszłym miesiącu wzrost sprzedaży o odpowiednio 29,4 proc., 30,8 proc. oraz 8,6 proc. w porównaniu z sierpniem 2018.
Obecnym właścicielem Volvo jest chińska firma Geely, która przejęła szwedzkiego producenta w 2010 roku za 1,8 mld dolarów.
>> Dlaczego Polski Fundusz Rozwoju nie wykupił od Hiszpanów pakietu akcji Solarisa
>> Hyundai wyposaży pierwszy model swojego samochodu w panele słoneczne