Niemiecka firma Tui, największe biuro podróży w Europie, zapowiedziała, że oczekuje tego lata wzrostu zainteresowania u klientów po słabym 2020 roku i podwyżek cen wyjazdów wakacyjnych w związku z rozwojem programów powszechnych szczepień, pisze Financial Times.
W poprzednim roku, zgodnie z danymi podanymi przez firmę, liczba letnich rezerwacji osiągnęła jedynie 56 proc. poziomu notowanego w roku 2019, przy jednoczesnej obniżce cen o 1/5. W tym sezonie Tui planuje o 20 proc. ograniczyć zazwyczaj przedstawianą klientom ofertę.
„Historycznie wysokie poziomy oszczędności u mieszkańców UE spowodowane obostrzeniami w gospodarce świadczą o dużych możliwościach w sferze zwiększenia ich wydatków. Widać to już teraz po zwiększającej się liczbie rezerwacji na okres letni” – powiedział szef Tui Fritz Joussen.
Joussen wyraził także nadzieję, że program powszechnych szczepień zainicjowany w Europie pomoże w „przywróceniu podstawowych praw” obywatelom.
W ciągu ostatnich trzech miesięcy 2020 roku przychody firmy spadły aż o 88 proc. – z poziomu 3,85 mld do 468 mln euro. Z kolei strata przed potrąceniem odsetek od zobowiązań, opodatkowaniem i amortyzacją osiągnęła wartość 698 mln euro, czyli trzykrotnie większą niż w analogicznym okresie 2019 roku.